Инициативата “Отговорният избор” ще насърчава разумното потребление

Post 178 of 284

11139993_1030448423636864_3564686553458332296_nНа 3 април членовете на Българската мрежа дадоха начало на проекта за силата на потребителя “Отговорният избор”. Компаниите лидери на инициативата са “Овергаз Инк.” АД, “ТехноЛогика” ЕАД, “КонтурГлобал Марица Изток 3” АД, “Софарма” АД, “Мобилтел” АД и ВУЗФ, а самата кампания ще премине под мотото “Едно има значение”.

Основната цел на “Отговорният избор” е да изведе на преден план прозрачността в отговорното производство и предлагане от страна на компаниите. Инициативата ще покаже на потребителите, че със своите постъпки и покупки те имат силата да променят производствените практики, да управляват „модата”, налагана от рекламодателите, и да възпитават култура на анти-консумеризъм у себе си и младите хора. Началото бе дадено със специален флашмоб “Едно има значение” в Докторската градина в София, реализиран в партньорство с Театрален колеж „Любен Гройс“.

“Преди да сме организации и компании, ние сме личности, които освен права имат и отговорности. И трябва да заставаме зад тях ежедневно с всеки един избор, който правим”, напомни Сашо Дончев, председател на Националния съвет на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН.

С участието си в “Отговорният избор” компаниите отчитат своята роля в решаването на значими обществени проблеми като наличието на непрозрачни практики за защита правата на потребителите, неетичен маркетинг, увеличаване на консуматорското поведение, неинформиран и неосъзнат избор на потребителите за стоките и търговските марки. Проектът е отворен за всички компании, които припознават ценностите на инициативата, дори да не са членове на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН.