Излишна ли е излишната храна?

 

постерсНа 15 март 2017г. стартира най-новата обучителна програма у нас за намаляване на разхищението на храна „Излишна ли е излишната храна?”. Само в България „спасената” храна би могла да нахрани 1,5 млн. души. Обучението е част от програмата „Отговорният избор“ на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН (БМГД) и е инициирана по повод Световния ден за защита правата на потребителите.

По данни на Българска хранителна банка, партньор на програмата, индивидуалният потребител има най-голям дял за разхищението на храна – 61%. Храната, която всички ние не употребяваме, е 1300 милиона тона, а за Европа и България цифрите са съответно 88 милиона тона и 670 000 тона. Тя не достига до 2 млрд. хронично недохранени души в света, а в Европа би могла да нахрани 200 млн. души. Заедно с това, разлагащата се храна е втора след транспорта по отделяни вредни емисии. Темата за отговорното потребление на храна ще продължава да присъства в работата ни и в разработването на „Отговорният етикет“ против разхищението на храна по време на корпоративни събития. 

„Излишна ли е излишната храна?” е третия обучителен модул на програмата „Отговорният избор” и дава възможност на отговорните български компании да обсъждат със своите служители различни аспекти на потребителското поведение и неговото въздействие върху развитието на бизнеса. Тя поставя гражданите в активна позиция и изгражда в тях самочувствието, че ежедневните им постъпки и избори имат значение.

Други модули на програмата са „Отговорният потребител“ (в партньорство с Висшето училище по застраховане и финанси) и „Правата на потребителя“ (съвместно с Правата.ми).

постерс постерс постерс

За програма „Отговорният избор“

отг изборНачалото й бе дадено през 2015 г. от 6 компании инициатори – Овергаз Инк. Софарма АД, ТехноЛогика ЕАД, КонтурГлобал Марица Изток АД, ВУЗФ и Мобилтел АД, с участието на архитекта на Глобалния договор на ООН, г-н Георг Кел. „Отговорният избор“ е част от Стратегическия план 2015 + на БМГД за работа по Целите на ООН за устойчиво развитие – и по-точно цел № 12, касаеща отговорното потребление. С програмата БМГД цели, чрез прозрачност в отговорното производство и предлагане от страна на компаниите, да покаже на потребителите, че със своите постъпки и покупки те имат силата да променят производствените практики, да управляват „модата”, налагана от рекламодателите и да възпитават култура на анти-консумеризъм у себе си и младите хора.