Бизнесът в Пловдив и региона сподели опит с успешни социално отговорни практики

 

IMG_4980 „Аз смятам, че най-голямата сила за добро, това е любовта, а след това се нарежа и бизнесът. Всеки, който обича работата си и бизнеса може да направи големи промени в компанията, в която работи.“, каза инж. Емил Янков, мениджър „Бизнес развитие“ на Тракия икономическа зона, по време на Регионален форум „Бизнесът – сила за добро“ в град Пловдив.

„Ако говорим за социалната отговорност на Тракия икономическа зона, ние започнахме работа по квалификационен обучителен център, в отговор на притесненията в инвеститорите относно намирането на квалифицирани кадри.“, добави още той.  

Председателят на Мрежата, Огнян Траянов, говори за ролята на бизнеса като сила за добро и изрази мнение, че „Корпоративната социална дейност не е само за корпорациите или социално слабите, а за всички. Корпоративна – защото е валидна за бизнеса, а социална – насочена към обществото.“

Трябва да обединяваме усилията си, за да стигаме до корените на проблемите. Все по-важна е КСО като доказателство за интегритет, както и за подобряване на работодателската марка. Основното послание е, че бизнесът е най-съзидателната и креативна част от обществото. Печелейки той- печели и обществото.“, завърши той.

По време на форума участниците научиха повече за колективните проекти на Българската мрежа: Игри за добрини, Гордея се с труда на моите родители, Отговорният избор, Пакт за младежта, Световен ден на околната среда. Всички те са отворени за участие от обществено-отговорните компании.

В панелна дискусия представители на няколко компании представиха своите добри практики.

IMG_5069

Нели Поптолева, ръководител отдел „Персонал“ в Асарел Медет, разказа за многобройните практики на предприятието насочени в сферата на дуалното обучение и развитието на бъдещи кадри в реална работна среда.

Участниците във форума научиха повече и за практиките на ЕВН в ангажирането на служителите и местните общности, където Петър Костадинов, Ръководител oтдел „Комуникации“, говори за програмата „EVN за България“, която представлява инициатива всеки от екипа на компанията, според своите възможности, да направи нещо добро за някого, когото не познава.

Сред поредицата добри социални практики, съ-основателите на Лимакон Маркетинг Валентина Куцева и Иван Бондоков, говориха за КСО практиката на холдинга Стабил Груп – „Общуваме заедно“, която адресира семейства отглеждащи деца с аутизъм. Кампанията цели да бъдат специално изработени и подарени комуникационни папки за над 100 семейства и центрове, занимаващи се с деца със специални потребности.

Управителят на Cupffee, Симеон Гавраилов, разказа за иновативния си патентован продукт – биоразградими ядливи чаши. Той представи сериозните предимства на продукта за намаляване замърсяването на околната среда с пластмаса и сподели плановете си за развитие.

Панелната дискусия завърши с представянето на безотпадъчната производствена технология на Гайо шоколад, където Венсан Гайо сподели колко важно за него и екипът му е работата, която те вършат да им носи щастие и удовлетворение, да купуват суровина от производители, които не злоупотребяват с природните ресурси и човешкия труд и максимално да оползотворяват продуктите, които влагат в своето производство.  

Партньори в осъществяването на този форум Тракия икономическа зона, Асарел Медет и Лимакон.

Разгледайте галерия със снимки тук 

Форумът бе отразен и в местните медии и партньори: plovdiv town, limacon