Устойчивият потребител – темата за Световния ден на потребителя 2020

rubbish_dump_news_item_jan_2020Consumers International обяви, че водещата за 2020 година тема на Световния ден на потребителя ще бъде „Устойчивият потребител“. Кампанията ще обърне внимание върху нуждата от устойчиво потребление на глобално ниво и ще подчертае важната роля на правата и отговорностите на потребителя.

За темата

Ако всеки живееше по начина, по който живее средностатистическия човек в Западна Европа, то тогава биха ни трябвали три планети. В същото време около един милиард души живеят в абсолютна бедност, без достъп до основни нужди и достоен и качествен начин на живот.

За да можем да съхраним планетата и да предоставим справедливи социални условия сега и за бъдещите поколения трябва да започнем да мислим по начина, по който произвеждаме и използваме продуктите и услугите. Целта на устойчивото потребление е да увеличи ресурсната ефективност и справедливата търговия, като в същото време овласти хората, живеещи в бедност. То дава възможност на всички да водят достоен начин на живот, с равен достъп до храна, вода, енергия, медицина и всичко необходимо.

Търсенето на устойчиви продукти се засилва – особено сред младите потребители. Световно проучване показва, че 66% от консуматорите твърдят, че са готови да платят повече за устойчиви марки.* От друга страна, някои изследвания твърдят, че в действителност, от всички закупени продукти, едва 20-30% са устойчиви (тук и тук). Като цяло, устойчивостта не е достъпния избор за потребителя. Изискват се усилия от страна на купувачите, които самостоятелно трябва да проучат коя е правилната покупка, за да променят поведението си или да се съгласят да платят повече.

Независимо от това, има ранни признаци за преодоляване на разликата между намерения и действия и е много важно да продължим напред в същия дух докато не достигнем повратна точка. Трябва да превърнем устойчивата консумация в лесния избор за потребителя.

*Проучването е направено през 2015 година от компанията за изследвания и анализ на данни Nielsen. То обхваща 30 000 души от 60 различни държави в Азия, Европа, Африка, Южна и Северна Америка. Според изследователите 66% от участниците са готови да платят повече за продукти, които са произведени от устойчиви марки.

Нещо повече, в тези 66% вече не попадат само по-заможните граждани от големите пазари. Хората, които печелят USD 20.000 или по-малко долара годишно са с 5% по-склонни да платят повече за устойчиви продукти, отколкото тези, които печелят по USD 50.000 или повече долара годишно.

Проучването също показва, че поколенията Millennials и Z са най-склонни да плащат допълнително за продукти, които са произведени по устойчив начин от разпознати устойчиви компании (73% и 72%). Цялата статия можете да намерите тук.

Публикацията е изготвена по материал на „Consumers International“ и „Nielsen“ – линк и линк.