Дигиталната трансформация в банковия сектор обсъдиха в онлайн дискусия ученици от Националната търговско-банкова гимназия с експерти от Пощенска банка

PB_FB_Post_postbank next_Дигиталната трансформация и оптимизацията на услугите в банковия сектор бяха темите на обучителна дискусия, в която Лина Върбанова, началник отдел CRM, управление „Дигитално банкиране и CRM“ в Пощенска банка, представи актуалните тенденции в дигиталното банкиране пред ученици от 11-и клас от Националната търговско-банкова гимназия. Лекцията, която се проведе изцяло онлайн, е част от поредицата обучения Postbank Next. Пощенска банка за четвърта поредна година е ментор на ученици от 11-и клас в елитната гимназия. В серия от обучителни дискусии, които в момента се провеждат в дистанционна форма, служители на банката споделят с младежите своя ценен опит и практически насоки в областите на финансите, кредитните продукти, банкирането, одитирането, GDPR, иновациите, корпоративните комуникации и маркетинга. Проектът Postbank Next е в изпълнение на устойчивата политика за социална отговорност на банката за подкрепа на образованието.

По време на урока Лина Върбанова посочи, че нарастващата популярност на дигиталните канали за банкиране, които днес са неразделна част от взаимодействието ни с банковите институции, се дължи на бурното развитие на новите технологии и на своевременното им прилагане в работните системи и процеси. Иновативните, клиентски ориентирани решения, базирани на употребата на изкуствен интелект, машинно обучение, анализ на големи бази данни, водят до създаване на по-достъпни банкови продукти и услуги и подобряват потребителското изживяване.

Ярък пример за употребата на изкуствен интелект в банковия сектор, който подобрява клиентското обслужване, е EVA – първият банков кредитен чатбот у нас, създаден през 2018 г., и виртуалният съветник EVA Postbank – първото банково приложение с функция „live chat“ в страната. 

В хода на лекцията беше посочено, че технологиите разширяват човешките възможности и позволяват на хората да постигат повече. Дигиталните банкови канали са полезни както за потребителите, така и за нашите колеги, защото предлагат изцяло онлайн обслужване благодарение на много бърз и улеснен процес в сравнение с традиционните банкови канали.

„Модерните технологии не само улесняват взаимодействието между банките и потребителите, но и повишават сигурността при банкиране, като предлагат все по-високи нива на защита. Благодарение на развитието им ние оптимизираме процесите в компанията и в същото време предоставяме усъвършенствани услуги на нашите клиенти за тяхното отлично клиентско преживяване“, разказа пред младежите Лина Върбанова.

Учениците от своя страна също споделиха, че мобилното и интернет банкирането вече е неразделна част от ежедневието и те отчитат неговите предимства като ефикасност и бързина.

Подкрепата за ученическата банка Postbank Next е част от корпоративната социална отговорност на институцията с фокус към младите хора. Тя е в изпълнение на устойчивата стратегия на Пощенска банка за изграждане на тясна връзка между бизнеса и образованието.