Author archive: secretariat

Остават броени дни за подаване на заявки за SDG Pioneers 2023 – световните награди за напредък по Целите за устойчиво развитие

Facebook Post

 

Най-престижните световни отличия за устойчивост, зад които стои Организацията на обединените нации, ще се проведат у нас за втора поредна година. Наградите на Глобалния договор на ООН отличава професионалистите, които с активната си дейност допринасят за напредъка по Целите на ООН за устойчиво развитие (ЦУР).

Организатор на националния кръг отново е Българската мрежа, а право на участие имат компании – членове на Глобалния договор на ООН.

Журито, което разглежда кандидатурите от България, включва проф. д-р Емил Мингов (заместник-министър, МТСП), проф. д-р Димитър Димитров (ректор, УНСС), Кристина Де Бройн (официален представител УНИЦЕФ), Огнян Траянов (изпълнителен директор, „ТехноЛогика“ ЕАД), Елица Баракова (изпълнителен директор фондация „Бикоуз – в помощ на благотворителността) и Димитър Цоцорков (председател на Надзорния съвет, „Асарел-Медет“ АД). 

Жури (1)

Заявки за участие в конкурса могат да бъдат изпращани до 15 май 2023 г. на сайта на Българската мрежа. Официалната церемония по награждаването на българския победител ще се състои в края на юни, а носителите на световния приз ще бъдат обявени по време на Срещата на върха на лидерите на ООН през септември 2023 г. в Ню Йорк, САЩ.

Важните дати в конкурса са:

  • Подаване на заявки: до 15 май 2023 г.
  • Обявяване на SDG Pioneers България – до 30 юни 2023 г.
  • Световен кръг: юли – август 2023 г.
  • Обявяване на световните SDG Pioneers по време на UN Global Compact Leaders Summit, Ню Йорк, 19 септември 2023 г.

Конкурсът се провежда изцяло по методика на Глобалния договор на ООН.

прочетете повече

Details

#ProudOfOurMembers: Арексим Инженеринг

#ProudOfOurMembers: Арексим Инженеринг

za-nas-01

 

„Арексим Инженеринг ЕАД е лидер на пазара за производството на технически пластмасови изделия и инструментална екипировка и е част от световната инициатива на Глобалния Договор още от 2011 г. Сега компанията се присъединява и към Българската мрежа.“, Кирил Асенов, изпълнителен директор на Арексим Инженеринг.

 

Какво е корпоративна устойчивост за Арексим? Разкажете ни за вашия дългогодишен  опит, прилагането й в страната, лидерството на българския екип и работа с партньори.

Корпоративната устойчивост е от съществено значение за нас в Арексим Инженеринг. Това включва постигане на финансова стабилност, екологична отговорност, социална отговорност и грижа за здравето и безопасността на нашите служители.

Ние винаги сме се стремели да прилагаме добри корпоративни практики в нашето бизнес-планиране, мениджмънт и взаимодействие с партньори и клиенти. Винаги работим за това да бъдем етични, прозрачни и отговорни в нашите дейности.

Ние също така сме горди с лидерството на нашия български екип и нашата работа с партньори. Нашите служители са добре обучени и квалифицирани, а ние инвестираме в техните умения и опит, за да можем да предоставим най-доброто обслужване на нашите клиенти. Работим с водещи международни и български компании и сме горди с дългогодишните си взаимоотношения и успешни проекти.

Като част от нашата корпоративна отговорност, също така се стремим да подпомагаме общността и да предоставяме възможности за развитие на младите хора. Ние осигуряваме възможности за практики и стажове за студенти и се включваме в различни благотворителни и социални инициативи.

Като мениджър на Арексим Инженеринг, аз гарантирам, че ще продължим да работим усилено за подобряване на нашата корпоративна устойчивост и да бъдем отговорни и успешни в нашите дейности.

 

Кои от Целите за устойчиво развитие припознавате като приоритетни? Какви конкретни дейности имате по тях? 

В Арексим Инженеринг признаваме значимостта на Целите за устойчиво развитие на ООН и считаме, че е наша отговорност да работим в подкрепа на тези цели. Като производствена компания, ние се фокусираме върху някои от следните приоритетни цели:

  • Индустрия, иновации и инфраструктура – ние се стремим да подобрим производствените процеси и да инвестираме в нови технологии, за да бъдем по-ефективни и да намалим нашата отпечатък върху околната среда.
  • Отговорна консумация и производство – ние се стремим да намалим отпадъците и да увеличим ефективността на материалите, които използваме. Използваме рециклирани материали, когато е възможно, и ние преработваме и рециклираме отпадъците си.
  • Спиране на климатичните промени – ние работим за намаляване на емисиите на парникови газове и за опазване на околната среда. Ние използваме енергийно ефективно оборудване, като например LED осветление, и инвестираме във възобновяема енергия, когато е възможно.
  • Партньорство за целите – ние се стремим да работим с партньори, които споделят нашата мисия за устойчиво производство и да изградим дългосрочни партньорства, които да допринесат за постигането на Целите за устойчиво развитие.

Ние сме поели ангажимент да работим в съответствие с принципите на устойчиво развитие и да продължим да подобряваме практиките си, за да можем да постигнем по-добри резултати в тази област.

 

Кои са най-значимите инициативи и дейности за устойчивост?

Някои от най-значимите инициативи и дейности за устойчивост включват:

  • Инвестиране в енергийна ефективност и използване на възобновяеми източници на енергия, като например инсталиране на слънчеви панели, енергоефективни системи за осветление и климатизация.
  • Внедряване на стратегии за управление на отпадъци и опазване на околната среда, като например рециклиране на отпадъци и използване на екологично чисти материали и технологии.
  • Създаване на условия за равни възможности за работа, включително прилагане на принципите на социалната отговорност и развитие на политики за добро отношение към служителите, както и за привличане на таланти и насърчаване на равенството между половете.

Тези и други подобни инициативи могат да помогнат на компанията да устойчиво се развива, като едновременно допринася за опазване на околната среда и за подобряване на социалното благосъстояние.

 

DCIM100MEDIADJI_0003.JPG

 

Представете вашия екип по устойчивост.

В компанията няма специален екип, който работи само върху устойчивост, а всички служители са информирани и ангажирани с постигането на целите за устойчиво развитие. Камен Димитров, който е финансов мениджър, работи в тясно сътрудничество с ръководството на компанията, за да се гарантира, че са налице необходимите финансови ресурси за постигане на целите за устойчиво развитие. Тодор Главинков, мениджър на FESSH, е отговорен за изпълнението на проекти, свързани с опазване на околната среда и устойчивото използване на енергията в производствения процес. Даниела Пазвантова, която работи като мениджър Продължаващо Подобрение, е насърчавала устойчивите практики и процеси в цялата организация, като въвежда иновативни методи за намаляване на отпадъците и оптимизиране на производствения процес. Тези служители и техните колеги са постоянно ангажирани с постигането на целите за устойчиво развитие и работят в тясно сътрудничество с партньорите и заинтересованите страни, за да гарантират успешно прилагане на устойчиви практики в дейността на компанията.

Ние в Арексим Инженеринг сме горди с нашия екип по устойчивост. Той се състои от ентусиазирани и ангажирани професионалисти, които работят заедно, за да постигнат нашите цели за устойчиво развитие. Нашите специалисти се фокусират върху изграждането на стратегии, изследвания и проекти, които подобряват нашата корпоративна устойчивост, намаляват нашия отпечатък върху околната среда и насърчават социална отговорност.

Екипът ни също така работи за постигане на целите за устойчиво развитие на ООН, като подпомага внедряването на политики и практики за постигане на тези цели в нашата организация. Водени от нашия ангажимент за устойчивост, ние продължаваме да работим усърдно за намаляване на нашия отпечатък върху околната среда и увеличаване на социалната отговорност в нашите общности.

 

Друго, което искате да споделите.

Можем да споделим, че Арексим Инженеринг е сертифицирана по ISO 9001, ISO 14001 и IATF 16949. Тези сертификати показват ангажимента на компанията към качеството на продукцията, защитата на околната среда и здравето и безопасността на работещите. Компанията изгражда процедури за отчитане и намаляване на въглеродния отпечатък, като също така работи по постигане на нулева аварийност и заболяваемост на своите служители. Всички тези усилия допринасят за устойчивото развитие на компанията и на обществото като цяло.

 

 

Details

Двигатели на българската икономика отново са в ръководните структури на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН

21 02 2023 (39)

 

На отчетно-изборното събрание на Българската мрежа, което се проведе на 21 февруари 2023 г. в СофияТех Парк, гр. София, бяха избрани членове на Националния и Контролния съвет, както и председател на сдружението за мандат 2023 г. – 2027 г. Членството в Българската мрежа не е персонално, а на компании и организации, и присъединяването към нея, както и към управителните органи преминава през верификация от Централата на Глобалния договор на ООН.

За членове на НС бяха преизбрани Асарел–Медет, Овергаз, Софарма и фондация BCause, а Аурубис, Солвей Соди и Лидл България са новите попълнения на ръководния орган. Членовете на Националния съвет имат ръководни, представителни и лидерски функции, а ангажиментите им са свързани не само с дейността на Мрежата с с Глобалния договор в Ню Йорк и CSR Europe, но и с утвърждаване на устойчивостта като единствения път на развитие и просперитет на бизнеса и обществото.

Членове на Контролния съвет за новия мандат са Инвестор медия груп, СУ „Св. Климент Охридски“ и Кауфланд България. Участието в двата съвета на организацията е въпрос на доверие, чест и престиж.
За председател на Българската мрежа единодушно беше избран Димитър Цоцорков, Председател на Надзорния съвет на „Асарел-Медет“, който е първия SDG пионер за България и е сред 10те SDG Пионери в глобален мащаб.

 

Прочетете повече

Details

Първите заявени участия в „Гордея с труда на моите родители“ и „Базар на професиите” 2023 са факт, ранното записване е до 30 юни 2023 г.

Базар (1600 x 900 px)

 

Събитията за младежко кариерно ориентиране на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН – „Гордея с труда на моите родители“ и „Базар на професиите“, ще се проведат отново през ноември. „Гордея се с труда на моите родители” традиционно е планирано за 1 ноември, Деня на народните будители. В края на месеца, на 24 и 25 ноември, “Базар на професиите” за девети път ще затвърди позицията си на най-голямото публично изложение за представяне пред ученици на професии от компании и професионалисти.

Хибридният формат на събитията, с възможности за виртуални разходки, стрийминг и присъствие на живо, ще бъде запазен, за да се даде възможност на повече деца и младежи да се запознаят с широка палитра от професии и перспективи за реализация. Присъствената програма ще бъде обновена с още възможности за интеракция, за запомнящ се досег с професиите и компаниите.

“Събитията ни за младежко професионално ориентиране вече се утвърдиха като работещата платформа, която не само представя многообразието от професии и дълбочината на всяка една от тях, но и превръща срещите между доказаните специалисти и младежите в в увлекателна интеракция между бъдещи колеги. “Гордея се с труда на моите родители” и “Базар на професиите” създават мост между образованието и бизнеса, между настоящето и бъдещето на професиите и компаниите, и показват, че откритото професионално призвание носи и лично удовлетворение”, сподели Дарина Георгиева, изпълнителен директор на Българската мрежа.

Компаниите ще могат да разчитат на съдействие от Българската мрежа по подготовката за представяне на професиите и на практически съвети от наръчниците за провеждане на „Гордея се с труда на моите родители“ и „Базар на професиите”.

Компаниите могат да заявят своето участие на secretariat@unglobalcompact.bg:

  • ранно записване и плащане на такси до 30 юни 2023 г.
    краен срок за записване 1 октомври 2023 г. включително.

Прочетете повече за актуалните срокове и условия за участие.

Details

Покана за Общо събрание

Colorful Geometric Join Our Team Instagram Story (Facebook Post (Landscape)) (2)

 

Уважаеми колеги,

Националният съвет на Сдружение „Българска мрежа на Глобалния договор на ООН”, с ЕИК  176005798 има удоволствието да ви покани на редовното годишно Общо събрание на Сдружение „Българска мрежа на Глобалния договор на ООН”, което ще се проведе на 21 февруари 2023 г. от 14:00 часа, в СофияТехПарк, зала The Venue, при следния дневен ред:

    1. Отчет за дейността на Националния съвет за 2022 г. и освобождаване от отговорност на членовете на Националния съвет.
      Проект за решение: ОС на БМГД на ООН приема отчета за дейността на НС за периода 2022 г. и освобождава от отговорност членовете на НС за дейността им през 2022 г. 
    2. Приемане на Годишен доклад за дейността на сдружението за 2022 г.
      Проект на решение: ОС на БМГД на ООН приема Годишния доклад за дейността на сдружението за 2022 г.
    3. Приемане на Годишния финансов отчет на сдружението за 2022 г.
      Проект за решение: ОС на БМГД на ООН приема Годишния финансов отчет на сдружението за 2022 г.
    4. Приемане на насоки за дейността на сдружението и бюджет за 2022 г.
      Проект за решение: ОС на БМГД на ООН приема насоки за дейността и бюджет за 2022 г.
    5. Избор на нови членове на Национален съвет на Сдружението за мандат 2023 г. – 2027 г..
    6. Избор на нов председател на Сдружението за мандат 2023 г – 2027 г..
    7. Избор на нови членове на Контролен съвет на сдружението за мандат 2023 г. – 2027 г.
    8. Разни 

Общото събрание е редовно, ако присъстват повече от половината от всички пълноправни членове. При липса на кворум, на основание чл. 27 ЗЮЛНЦ и чл. 31, ал. 2 от Устава на Сдружението, събранието щe се проведе в същия ден от 15:00 ч, при същия дневен ред.

Писмените материали, свързани с дневния ред на заседанието на Общото събрание са на разположение      електронно и на следния адрес: гр. София, ул. „Филип Кутев“ 1.

Предложения за изменения и допълнения в дневния ред могат да бъдат изпращани в секретариата на БМГД на ООН, в писмен вид и подкрепени с мотиви, най-късно 14 (четиринадесет) дни преди обявената дата за провеждане на Общото събрание.

Каним ви да присъствате лично или чрез упълномощен представител. Моля, тези от вас, които няма да имат възможност да присъстват на събранието или да изпратят упълномощен представител, да ни уведомят предварително на e-mail: secretariat@unglobalcompact.bg.

 

С уважение,
Огнян Траянов

Председател

Сдружение БМГД на ООН

Details

Разширяваме екипа си: конкурс за „SDGs PROGRAMME MANAGER“

Colorful Geometric Join Our Team Instagram Story (Facebook Post (Landscape))

 

Българската мрежа на Глобалния договор на ООН обявява конкурс за вакантна позиция „SDGs PROGRAMME MANAGER“

За да отговорим на разрастването на Българската мрежа и за осъществяване на амбициозната ни програма, увеличаваме екипа си. Търсим специалист по управление на проекти, който да се присъедини към екипа на Мрежата. 

Отговорности

  • Участва в създаването и планирането на локални проекти на Българската Мрежа на Глобалния Договор на ООН, свързани с Целите на ООН за устойчиво развитие. 
  • Осъществява световни инициативи на Глобалния Договор на ООН, адаптирани според местните контекст, предизвикателства и нужди на бизнеса.   

Нашето предложение:

  • Възможност да работите за мрежа от отговорни компании и да имате конкретен принос за устойчивото развитие в/на България;
  • Възможност за професионално развитие и реализация;
  • Постоянен трудов договор;
  • Конкурентно заплащане.

Разбира се, по задачите ще работим активно заедно, като екип.

Вижте цялата информация за позицията 

Моля, изпращайте своите автобиографии и мотивационнo писмo на e-mail: secretariat@unglobalcompact.bg в срок до 10.02.2023 г. (включително).

Details

Съветът на Европа даде окончателно зелена светлина на Директивата за отчитане на предприятията по устойчивост

just

Това означава, че от предприятията скоро ще се изисква да публикуват подробна информация по въпросите на устойчивостта. Това ще засили отчетността на предприятията, ще предотврати различията в стандартите относно устойчивостта и ще улесни прехода към устойчива икономика.

„С новите правила повече предприятия ще се отчитат за въздействието си върху обществото и ще бъдат насочени към икономика, която е от полза за хората и за околната среда. Данните за екологичния и обществения отпечатък ще са публично достъпни за всеки, който се интересува от този въпрос. Същевременно новите разширени изисквания са съобразени с различните размери на предприятията и им предоставят достатъчен преходен период, за да се подготвят за новите изисквания.“. според Йозеф Сикела, министър на промишлеността и търговията 

По-конкретно предприятията ще докладват как техният бизнес модел се отразява върху тяхната устойчивост и как външните фактори за устойчивост (като изменението на климата или въпросите, свързани с правата на човека) оказват влияние върху дейностите им. По този начин инвеститорите и другите заинтересовани страни ще могат да вземат по-добре информирани решения по въпросите на устойчивостта.

Прочетете повече

Details

Нови насоки за бизнеса по Справедливия преход за климатични промени

Untitled design

 

Глобалният договор на ООН публикува нови насоки за бизнеса относно начините, по които може да се адаптира, за да сведе до минимум рисковете, свързани с климатичните промени и негативните въздействия по отношение на неговата дейност и веригите за доставки по справедлив и равноправен начин.
Според Международната организация на труда справедлив преход означава икономиката да стане по-екологична по начин, който е възможно най-справедлив и приобщаващ за всички заинтересовани страни, създавайки възможности за достоен труд и не допускайки никой да бъде оставен на заден план. В краткото изложение са посочени седем препоръки към бизнеса за постигане на справедлив преход:

  1. Интегриране на социалните и екологичните цели в бизнес стратегията чрез диалог с обществото;
  2. Изграждане на коалиции, включително с конкуренти;
  3. Подобряване на събирането и обмена на данни;
  4. Укрепване на устойчивостта на веригата за доставки;
  5. Финансиране на справедлив преход и адаптиране към промените;
  6. Партньорство с местните и регионалните власти за разработване на стратегии за адаптация, които да подпомагат справедливия преход;
  7. Застъпничество за ясно разпределение на отговорностите за справедлив преход, както и за подкрепа за адаптиране към климатичните промени.

Санда Оджиамбо, помощник-генерален секретар и главен изпълнителен директор на Глобалния договор на ООН, коментира публикуването на насоките: „Бизнесът по целия свят вече изпитва въздействието на климатичните промени – от прекъсване на производството, нарушаване на веригите за доставки до увеличаване на разходите. Прилагането на стратегии за адаптиране към климатичните промени може да създаде нови работни места, иновации и нови възможности за бизнеса, но само ако се извършва по начин, който е приобщаващ и дава възможност на всички да се развиват.“

Прочетете повече

Details

„Излишна ли е излишната храна?” с Байер България

Излиша ли е излишната храна
 
На 29 ноември 2022 г., Байер България проведе за своите служители обучителната програма за намаляване на разхищението на храна „Излишна ли е излишната храна?”. Програмата е насочена към повишаване на информираността по проблема с разхищението на храната и начини за справяне с него. 30 специалисти с различни професионални профили научиха какво е актуалното състояние на проблема в света и у нас, и кои са онези „трикове“ и малки на пръв поглед промени, които биха довели до намаляване на разхищението на храна. 
 
“Излишна ли е излишната храна? Рядко ни остава време за този въпрос в забързаното ежедневие, но когато подреждате хладилника и покупките си и се замислите по него, ще разберете колко е важна тази тема. Най големите разхитители на храна са индивидуалните домакинства – 61 % в световен мащаб, а в България -41%. С този проект се надяваме да се замислим заедно как да управляваме по-ефективно нашите ресурси и да споделим идеи как да намалим разхищението на храна. Визията на Байер е “Здраве за всички, глад за никого“ и този проект е една малка стъпка към осъществяване на тази мисия. “ , сподели Люба Паунова, Управител на Байер България.
 
Details

Над 2500 младежи посетиха Базар на професиите 2022

 

Осмото издание на най-голямото публично изложение за представяне пред ученици на професии от компании и професионалисти зарадва гостите си с интерактивни лекции и дискусии, работилници и атрактивни щандове на 25 и 26 ноември в София Тех Парк. В рамките на два дни Базар на професиите 2022 разкри десетки възможности за професионален път пред повече от 2500 деца и младежи на възраст между 10 и 23 години.
И през двата дни на Базара имаше зададени много въпроси от децата и младежите за възможности за стаж, които предлагат компаниите, за да се докоснат те до онези професии, които са видели и провокирали интереса им.
Повече от 20 водещи компании участваха със свои щандове, лектори или работилници на Базар на професиите 2022. Сред тях са Асарел Медет, Байер България, ДМ България, Enery Bulgaria, Карго партнерс, Кауфланд България, Кока-кола ХБК, Лидл България, Овергаз, ТехноЛогика, Солвей Соди, СОФ Кънект, ТЕЦ КонтурГлобал Марица Изток 3, Фесто Производство, VMWare, Schneider Electric България и Българско школо, Център за подкрепа за личностно развитие, Кариерно консултиране и консултиране – София.

Прочетете повече

 

Details