Date archive: август 2021

Започна първият модул на Лятното училище за деца на служители

2021-08-10_Photo_Aurubis_Summer_school_4В началото на месец август започна традиционно Лятно училище за деца на служители на Аурубис България, което компанията организира за осма поредна година, в партньорство с Образователен център „Милетия“. В заниманията това лято ще се включат 60 деца на колеги от всички отдели в компанията, а мотото на тазгодишното издание е «Живи корени – дъга от пъстри мечти».

Прочетете повече

Details

Българската мрежа се включи в публичната консултация за Националната контактна точка за прилагане на Насоките на ОИСР

2„Насоките на ОИСР за отговорно бизнес поведение имат препоръчителен характер. Те трябва да тласкат не с принуда, а чрез убеждение на бизнеса към отговорно поведение много над изискуемото от закона и да осигуряват конкурентна среда.“, изрази убеждението си Огнян Траянов. „Контактната точка като механизъм и платформа за диалог следва да е проактивна в популяризирането на принципите на отговорно поведение, да споделя добрите примери, включително от българския бизнес (който често е пионер и създател на добри практики като IT бизнесът преподава и ТехноМеджикЛенд, които след това се приеха и разрастнаха в „Бизнесът преподава“ & STEM центрове). Браншовите организациите и местната власт следва да бъдат включени като заинтересовани страни при разглеждане на различни казуси.“ , допълни той.

Прочетете повече

Details

Годишните награди на b2b media с категории за постижения във време на пандемия

b2b_2021_1Седмото издание на годишните награди на b2b media приключи с церемония по награждаване в средата на месец юли. Конкурсът се проведе в условията на големи предизвикателства и големи победи за бизнеса и обществото, като най-добрите и устойчиви на трудности компании показаха своите проекти, гъвкавост, иновативност, успешни стратегии и грижа за обществото и служителите си в усилията за преодоляване на кризисните обстоятелства.

“Конкурсът събира и дава гласност на плеяда отлични действия на бизнеса. Особено впечатлена съм от проектите в категориите за зелени и устойчиви инвестиции, КСО инициативи и проекти с образователна насоченост.” , сподели Дарина Георгиева, изпълнителен директор на Българската мрежа. “Познавам много от практиките на компаниите, но сред кандидатурите винаги има непознати и нови инициативи. Всички те показват водещата роля на бизнеса като двигател за развитието на обществото. За мен е чест да съм член съм на журито на b2b awards за трета поредна година.”, допълни тя. 

Прочетете повече

Details

Лидл България с нова стратегия за климата

Лидл България се включва към глобалните цели за опазване на климата със собствена стратегия и конкретни цели в следствие на официалното присъединяване на Schwarz Gruppe, част от която е Lidl, към инициативата Science Based Targets през август 2020 г. Стремежът на компанията на глобално ниво е до 2030 г. да намали емисиите си с 80% в сравнение с 2019 г. Намерението на ритейлъра е не само да окаже положително въздействие чрез намаляване на преките COշ емисии във всички свои вътрешни дейности и собствени обекти, но и да създаде стимули за доставчиците си, отговорни за непреките емисии на Lidl и да ги мотивира те също да ги намалят. От компанията  си поставят за цел до 2026 г. доставчиците, отговорни за 75% от въглеродните емисии във веригата на доставки на международно ниво, да определят собствени климатични цели, които да бъдат в съответствие със Science Based Targets.

Прочетете повече

Details

Соларен парк в Девня: слънцето грее върху Провадсол!

ProvadsolНачалото на изграждането на соларен парк в Провадсол, завод за разсол в близост до сайта за производство на калцинирана сода в Девня, България, започна в края на м. юни 2021 г. С повече от 7000 фотоволтаични панела, инсталацията ще произвежда 4 MW при върхово натоварване, което представлява енергията, необходима на Провадсол са собствени нужди. Всяка година заводът ще елиминира емитирането на около 2500 т. CO2  в атмосферата, съответстващо на CO2 емисиите от 500 автомобила! Иновативното използване на двулицеви панели (с клетки от двете страни на панела) ще доведе до произодство на повече енергия, в сравнение с конвенционалните еднолицеви панели.

Прочетете повече

Details

Фрея и Амброзия са имената на пчелите-майки от Пчелина на Българската мрежа

сувенир 6_Пчелин на БМГДПо повод Световният ден на околната среда (World Environment Day, WED), 05 юни 2021 г., Българската мрежа на Глобалния договор на ООН стартира създаването на общ пчелин на организацията с осиновяването на два споделени кошера към платформата „Истински мед“.  Десет компании се обединиха за каузата чрез създаването на Пчелин на Българската мрежа да допринесат за Възстановяване на екосистемата, каквато е и темата на WED през 2021 г.  Компаниите-осиновители на кошерите бяха предизвикани да дадат име на пчелата-майка на кошерите. На предизвикателството откликнаха АресГаз, Асарел-Медет, АЕЦ Козлодуй, Контур-Глобал Марица Изток 3, Технологика и Пощенска банка, като бяха получени 19 предложения за имена.

Прочетете повече

Details