Date archive: декември 2021

SDG Pioneers 2022 – Световните награди за напредък по Целите за устойчиво развитие ще се проведат и в България от Българската мрежа на Глобалния договор на ООН

2022_KV

 

SDG Pioneers 2022, отличия на Глобалния договор на ООН за принос по Целите за устойчиво развитие ще се проведат за първи път у нас. Конкурсът ще отличи онези професионалисти, които с активната си дейност допринасят за напредъка по Целите на ООН за устойчиво развитие (SDG). Организатор на националния кръг е Българската мрежа, а право на участие имат компании и организации, които са членове на Глобалния договор на ООН.

До 14 март 2022 г. Българската мрежа на Глобалния договор ще отличи SDG Pioneer за страната, който ще има възможност да участва във финалния световен кръг на конкурса. Носителите на приза „SDG Pioneers“ ще бъдат обявени по време на срещата на върха на лидерите на Глобалния договор на ООН през 2022 г. в Ню Йорк, САЩ.

Прочетете повече

Details

Наръчник за самооценка на компании по КСО

pic„Наръчник за самооценка на ефективността на КСО на компаниите“ е инструмент, разработен от български и международни експери в рамките на регионален проект „Увеличаване на прозрачността и надеждността на   практиките на КСО чрез установяване на система за оценка и мониторинг на КСО в новите страни членки на ЕС”, финансиран от Европейската общност, представлявана от Комисията на Европейските общности и изпълняван от Програма на ООН за развитие (ПРООН).

Основната част на наръчника е разработена от експертите на АКОНА Лимитид г-н Петер де Грааф и д-р Крисчън Тонесен (Великобритания). Инструментът за самооценка бе изпробван пилотно през м. август 2010 г. от екипа на националните експерти – г-жа Елица Баракова (България), г-жа Река Матолай (Унгария), г-жа Одроун Алйошиуте (Литва), г-н Яцек Димовски (Полша) и г-н Микал Киса (Словакия), които дадоха съществен принос за разработването на практическите съвети за потребителите.

CSR Self-assessment Handbook for companies_English
CSR Self-assessment Handbook for companies_Bulgarian

Details

Investor Media Group изпраща годината с рекордни ръстове и постижения на голяма част от медиите си

Медийната група, която е член на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН, убедително и през 2021г. е втората най-предпочитана в дигиталното пространство в България с дял от 62%

Investor Media Group

На финалната права на 2021г. втората най-предпочитана медийна група в страната Investor Media Group отбелязва сериозни ръстове и постижения в посещаемостта на част от ключовите си медии. Рекорден ръст отбелязва водещият икономически сайт Investor.bg, като през ноември по данни на Gemius близо 1 милион уникални посетители (975 хил.) избират да се информират за най-важното от света на икономиката, финансите, бизнес средата и технологичните иновации от медията. Така пионерът в икономическата журналистика, който тази година празнува 20-ия си рожден ден, убедително запазва лидерската си позиция в сегмента и достига нов рекорд  с увеличение на посещаемостта с 13% за месец, като пазарният дял на медията достига 24%.

Прочетете повече

Details

Ваксинацията – необходимият щит на обществото – разговор с проф. Аргирова

В контекста на мерките, които Овергаз предприема от началото на пандемията през март 2020 г., за да защити и информира своята общност за ситуацията с COVID-19 и начините за справяне с разпространение на вируса, направление „Човешки капитал“ в „Овергаз Мрежи“ организира поредна онлайн среща с проф. Аргирова, лекар-вирусолог.
Сред дискутираните въпроси бяха плюсовете и минусите на всяка ваксина, връзката им с хроничните болести, коя ваксина е подходяща при наличие на едно или друго заболяване, време на поставяне, ваксинация при вече преминато боледуване от COVID-19 и много друго.
 
Вижте цялата среща
Details

Бизнесът за чисто и зелено бъдеще на България

Приносът на четири български компании бе отличен в доклада The Future is Green and Inclusive на Мрежите на Глобалния Договор на ООН от Източна Европа.
Публикацията включва примери на бизнеси от региона, осъществяващи прехода към справедлива и зелена икономика

georgia

АЕЦ “Козлодуй”, “Овергаз”, “Пощенска банка” и “Солвей соди” са компаниите, чиито екологични инициативи бяха поместени в доклад на локалните мрежи на Глобалния Договор на ООН. Публикацията, включваща примери на компании от Грузия, Украйна, България, Сърбия, Р Северна Македония, Хърватска, Русия, Полша и Турция, бе продължение на събитието от март тази година – Making Global Goals Local Business – Грузия, чиято цел бе да очертае перспективите за зелено бъдеще пред източноевропейските икономики. Сборникът с практики е изготвен със съдействието на грузинската мрежа и общността на Глобалния договор на ООН.

Икономиките в Източна Европа, зависими до голяма степен от добива на изкопаеми горива и полезни изкопаеми, все още изпитват затруднения да осъществят устойчив преход. Електрическите системи с нулеви емисии трябва да бъдат норма в напредналите икономики до 2035 г. и в целия свят до 2040 г. Компаниите имат ключова роля в изпълнението на научно-базираните цели и внедряването на чисти, зелени технологии и иновации. Те трябва да се стремят към широко социално включване и партньорства от различни сектори. Решителните действия на бизнеса в посока зелени инвестиции ще ускорят трансформацията към въглеродна неутралност, заложена в Парижкото споразумение. Разгърнати в доклада са различни примери от държавите в региона, но кои са българските и с какво се отличават, четете в следващите редове.

Кои са българските примери и какво правят другите компаниите в Източна Европа прочетете в публикация тук.

Details

Lidl ще увеличи съдържанието на рециклат средно до 25% в опаковките на продуктите собствена марка до 2025 г.

Компанията отчита сериозен напредък по изпълнението на целите си за пластмасата

Lidl_recycling

Лидл България си поставя още по-амбициозна цел и планира до края на 2025 г. да увеличи използването на рециклиран материал в опаковките на продуктите собствена марка средно до 25%. Компанията преразгледа целите и напредъка си по своята глобална стратегия за пластмасата REset Plastic, след като през ноември беше публикуван доклада Global Commitment 2021 на фондация „Елън Макартър“. Организацията работи от години за ускоряване на прехода към кръгова икономика. Schwarz Group, част от която е и Lidl, се присъедини към нея още през 2018 г.

Прочетете повече

Details

Дни за доброволчество в Солвей в България

CD 6

Солвей активно подкрепя запазването на биоразнообразието чрез различни дейности. В заводите на компанията през м. ноември и декември се проведоха няколко инициативи:

  1. Колеги от Провадсол и Солвей Соди са засадили дръвчета на територията на Провадсол.
  2. Поставено е началото на лавандулови градини в Солвей Соди и в Девня Варовик.
  3. За м. декември е предвидено зарибяването на р. Провадийска.

Ентусиазмът, голямото желание, емоциите и трудът, които влагат служители, в повечето случаи заедно със семействата си, са впечатляващи. Кратката равносметка е красноречива: в инициативите до момента са се включили над 170 колеги от нашите дружества, 140 ученици от Девня и Чернево и 2 доброволци от неправителствената организация „Зелени Балкани“.

Заедно за природата 

По повод Дните на доброволчеството,  седмицата от 11 до 16 октомври 2021 г. е била изпълнена със събития, посветени на биоразнообразието, в заводите на Солвей в България.

Прочетете повече

 

Details

Пощенска банка участва в кръгла маса на тема „Зелената сделка и бъдещето на инвестициите в банкирането“

Финансовата институция следва активно принципите на екологично, социално и корпоративно управление в своята бизнес дейност

PB_KruglaMasa_1080x1080_2С подкрепата на Пощенска банка Висшето училище по застраховане и финанси организира кръгла маса на тема „Зелената сделка и бъдещето на инвестициите в банкирането“ с участието на представители на бизнеса, надзорните органи и академичната общност. 

Според изследване, реализирано от ВУЗФ Лаб, 80% от анкетираните в банковия сектор разполагат с екологична политика и също толкова имат вътрешен орган, който да отговаря за вземането на оперативни решения. В едва 50% от институциите обаче има определен служител, който да отговаря за екологичните политики, и в по-малко от 50% – утвърдена процедура за финансиране на екологични продукти. Около половината от банките имат процедура за управление на екологичния риск в кредитирането, като отново същия процент предлагат зелени банкови продукти, най-популярни от които са зелени ипотеки, кредити за малък бизнес и за енергийна ефективност.

Виржиния Желязкова, мениджър „Зелени политики“ в Пощенска банка, представи в детайли реализираните и предстоящите промени с фокус върху устойчивите финанси и новия зелен модел за кредитиране. „Наистина е важно банките в България да предложат такива продукти, които да помогнат на бизнеса да се структурира. Защото не трябва да забравяме, че Зелената сделка има очаквания и от бизнеса, а не само от кредитните институции“, подчерта тя.

Прочетете повече

Details