Над 2000 посетители на виртуалното осмо издание на „Базар на професиите“ 2021

Над 2000 посетители на виртуалното осмо издание на „Базар на професиите“ 2021


На 26 и 27 ноември 2021 г. се проведе осмото издание на „Базар на професиите“, организиран от Българската мрежа на Глобалния договор на ООН. 15 компании с визия за бъдещето и специални гости представиха увлекателно 30 професии, които ще са ключови в следващите години. Повече от 2000 зрители проследиха „на живо“ разговорите на професионалистите, като най-голям интерес привлякоха професиите от света на информационите и новите технологии – специалист киберсигурност, облачен инженер и разработчик на видео игри; VR, business intelligence и роботика.IMG_20211126_150233 IMG_20211127_101003

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Най-много зрители през двата дни събра разговорът „Бъдещето принадлежи на предприемчивите“, в който беше представена философията на предприемачеството.

Предприемачите са тези, които създават предприятие или организация, с идея и в крайна сметка носят промяната. Така човечеството се развива векове наред. Именно затова и тяхната роля за обществото е изключително важна.”, сподели Огнян Траянов, председател на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН.

Любопитни за децата и младежите се оказаха професията на учителя, на геолога, както и разговорът с актрисата Йоана Темелкова, косплейъра и дизайнер Ирина Цапрева и Доника Ризова в ролята ѝ на писател. Те насърчиха младите зрители да вярват в себе си, да преследват мечтите си и да не се отчайват от трудностите, които неминуемо изникват пред тях.

Виртуална среща с Папи Ханс беше изненада за всички посетители на Базара на професиите. Той представи професиите на аквизитьор, маркетинг мениджър, регионален мениджър продажби, специалист склад, стоково снабдяване и нови продукти в Lidl Bulgaria. Възможностите да станеш част от екипа на веригата за любими продукти са много, като има разработени и специални програми за ученици, студенти и вече завършили младежи. Гост в студиото беше и Рая Цветкова, Мениджър изграждане на работодателска марка в Lidl Bulgaria, която насърчи зрителите да търсят неуморно нови възможности за реализация.

Обичайно „родителската среща“ не е сред любимите семейни ангажименти, но по време на Базара темата, посветена на „Кариерната подкрепа на ученици – как и кога да помагаме без да пречим?“ събра много зрители. Срещата се проведе с  участието на Гергана Раковска от Фондация на бизнеса за образованието, кариерен консултант, работещ с младежи. “Слушайте децата си!”, сподели тя като съвет към родителите и даде насоки как да водят ефективна комуникация със своите деца, как да се справят с промените в желанията им, но и отправи послания към децата, свързани със смелостта да откриват новото.

“Семената, които посяваме с Базара на професиите, разцъфтяват – първите участници от преди 7-8 години вече са студенти в съзнателно избрани университети и специалности. Щастливи сме, че ние, Българската Мрежа, заедно с все повече компании-участници, отново имаме възможност да срещнем младите хора с толкова всеотдайни професионалисти и да им помогнем с избора на професионален път. Тези срещи са удовлетворяващи и зареждащи и за споделящите и за младежите.”,  споделиха организаторите на Базара на професиите.

IMG_20211126_165932 IMG_20211127_111822

Събитието не само затвърди позицията си на най-голямото изложение за кариерно ориентиране на деца и младежи в ученическа възраст, но се оказа интересно и за трудно впечатляващата се аудитория от възрастова група между 18 и 24 години. „Базар на професиите“ и тази година включваше срещи с експерти, гостуващи в истинско професионално студио, организирано за събитието в ТехноМеджикЛенд, видео разходки в компаниите участници и дискусионни разговори за бъдещето на професиите с участието на утвърдени специалисти. Интервютата и дискусиите водиха убедително младите журналисти от TeenStation Яна Панайотова Пеева, Яна Ц. Пеева и Димитър Фердинандов.

Тази година в „Базар на професиите” участват компаниите Асарел-Медет, Българско школо, ДЗИ, Инвестор Медия Груп, Кауфланд, Лидл, Минно-геоложки университет, ОББ, Овергаз, Солвей Соди, Софийски Университет, ТЕЦ КонтурГлобал Марица Изток 3, ТехноЛогика, Транспрес, Фесто производство, VMware.

 

 

Пълното качествено съдържание с всички представяния, видеа и дискусии можете да намерите на на страницата на „Базар на професиите“ в сайта на Българската мрежа и в профилите ни във FB и YouTube.

 

 

Details

Традиционните и новите професии, кои ще продължат напред?

246969989_1023773815067571_5964574274077951750_nВ рамките на проекта “Гордея се с труда на моите родители” Българската мрежа на ГД на ООН и през 2021 г. ще проведе отново Базара на професиите в онлайн издание. Децата и подрастващите ще получат шанс за ранно кариерно ориентиране, а техните родители могат да ги придружат в това пътуване към знанието за добре познатите, но и за новите професионални направления и специалности. Изложението ще се състои на 26 и 27 ноември и ще бъде излъчено на живо във Facebook и Youtube, което прави достъпването му възможно от всяка точка на страната. Компании от различни области ще представят работата на своите специалисти, за да подпомогнат младежите в ориентирането сред палитрата от възможности на съвремието. 

Прочетете повече

Details

Байер България се присъединява към Българската мрежа на Глобалния Договор на ООН

Приносът към устойчиво развитие е основен елемент от корпоративната стратегия на Байер и е една от основните ценности на компанията. Като международна компания, оперираща в сферите на здравеопазване и земеделие, Байер адресира основни човешки нужди, които са от съществено значение за един устойчив и приобщаващ свят. Иновациите, продуктите и услугите на компанията й позволяват да допринесе за постигането на Целите за устойчиво развитие. Борбата с глада и осигуряването на достъп до здравеопазване е отразено във визията на Байер – „Здраве за всички, глад за никого“. 

Bayer

Прочетете повече

Details

Стотици деца се запознаха с калейдоскоп от професии по време на деветото издание на „Гордея се с труда на моите родители“

На 01 ноември 2021 г., Деня на народните будители, девет водещи в своите сфери компании отвориха вратите си виртуално за над 400 зрители на живо, за да представят 23 професии, ключови за банковия, софтуерния, логистичния, минния и енергийния сектор.

“Децата ни са важни! Независимо от всичко, компаниите продължават да отварят врати и виртуални стаи, за да се срещат с младите хора и да им разказват за своите професии. 

Каквито и професии да изберете, грижете се за планетата, бъдете полезни и щастливи!”, отправиха послание организаторите от Българска мрежа на Глобалния договор на ООН (БМГД). 

Гордея се видео

 

Прочетете повече

Details

„Асарел“ подмени проблемен участък на водопровода за 340 хил. лв.

27 09 2021 (1)

Това е най-проблемния участък от магистралния водопровод, който снабдява Панагюрище и населените места от общината с питейна вода от река Марица. 

„Пред нас никога не е стоял въпросът дали да се отзовем на призива на Общината да помогнем за подмяната на водопровода. За нас подкрепата за родния край е кауза“, каза председателят на Надзорния съвет на „Асарел-Медет“ АД Димитър Цоцорков. 

През 2008 година „Асарел-Медет“ осигури финансиране в размер на 500 хил. лв. за подмяна на друга аварирала част от трасето, а през 2017 г. достави тръби и извърши строително-ремонтни работи за още 520 хил. лв.

Прочетете повече

Details

За обществено отговорния бизнес през призмата на комуникациите, в международния форум на Българската мрежа

Тази сряда, 13 октомври 2021 г., по повод своята 10 годишнина, Българската мрежа на Глобалния договор на ООН проведе международния форум MAKING GLOBAL GOALS LOCAL BUSINESS – съ-организиран с офиса на Глобалния договор в Ню Йорк. Събитието бе в хибриден формат и постави на дневен ред темата за човешкото измерение на Целите за устойчиво развитие и превеждането им на езика на компаниите и обществото.

 

Участници в разговора бяха Огнян Траянов, председател на Българската Мрежа, Силвия Костова, началник управление „Корпоративни комуникации и маркетинг“, Пощенска банка, и Даниела Пеева, председател на Асоциация на директорите за връзки с инвеститорите в България (АДВИБ). Те се обединиха около тезата, че Глобалните цели не са цели на ООН, те са стандарти отвъд времето, които принадлежат на всички и ни дават представа за социалния ни напредък. Медиите са онзи партньор, чрез който бизнесът разказва за инвестиции и иновации на езика на добрите истории.

 

Специален гост и говорител беше Дан Томас, Директор “Комуникации” на Глобалния договор, бивш журналист на BBC и експерт с богат опит в областта на медиите. Той говори за способността на бизнеса да променя статуквото и да преследва частен, но и обществен интерес: “Целите за устойчиво развитие са непопулярни думи и звучат скучно, но истината е, че те се отнасят до реални проблеми в живота на хората и планетата. С други думи това са универсални общочовешки приоритети. Например Цел 5 – Полово равенство, звучи като оперативен термин, но за един баща на четири дъщери може да бъде значим въпрос и още по-значим за самите дъщери. Цел 13 – Изменение на климата, може да звучи абстрактно, но когато домовете на хората се наводняват в резултат от климатичните промени, тогава проблемът придобива реални измерения.” 

 

Участниците в дискусията повдигнаха въпросите за промяната на медиите, в следствие на тех-революцията, и за бъдещето на журналистиката в контекста на устойчивото развитие. “В бъдеще ще бъде важно да има независими медии и журналисти, които да информират обществото за инициативите на бизнес лидерите и да бъдат техен коректив (watchdog). Ролята на медиите ще бъде да повдига въпросите, които засягат широката общественост и да отразява действията на частния сектор, когато последните засягат по негативен, но и по позитивен начин обществото”, коментира Дан Томас пряко от Ню Йорк и потвърди, че светът на комуникациите се променя революционно: “Компаниите разчитахме на масмедиите, за да бъдем разпознати. С появата на социалните мрежи като платформи имаме възможност да комуникираме своите каузи с публиката в по-личен и ангажиращ формат”

 

Гледната точка на инвеститорите представи Даниела Пеева, според която инвеститорските нагласи са се променили  през последните години – все повече биват следени различните критерии за устойчивост, сред които е нефинансовото отчитане на компаниите.

 

Силвия Костова потвърди значимостта на Целите за устойчиво развитие от перспективата на “Пощенска банка”: “Нашата банка не прилага Целите за устойчиво развитие самоцелно, а като част от цялостна ЕSG програма с реално отношение към средата и обществото”. Според нея, за да достигнат усилията на бизнеса до отделния човек чрез медиите, компаниите трябва да се стремят да разказват истории по вълнуващ начин.

 

Според Огнян Траянов, ролята на медиите е да разпознаят добрите примери от компаниите за решаване на обществените проблеми и възможности за преодоляването им: ”Вече няма място за съмнения, че нашата планета е заплашена от нас и колко много ѝ тежим. Трябва да престанем да крадем от бъдещето на децата си. И за да стане това, без да жертваме ниво на жизнен стандарт, са нужни ускорени иновации и морал. Ние, с помощта на медиите, трябва да осигурим мотивация за добрите компании, че техните инвестиции в иновации и щадящи природата технологии са разпознати и оценени от негово величество клиента, партньорите и цялата верига на доставки. Наистина, ролята на бизнеса стана много по-отговорна и обществените изследвания показват нещо, което не само аз, а и всички мои колеги от Българската мрежа, изповядваме: че ние отдавна не влагаме в корпоративната социална отговорност само дарителство и програми, и проекти, които поотделно реализираме, надминахме нивото и на общите ни колективни проекти, с които сме разпознавани. Ние имаме осъзнат дълг – извоювали сме от обществото чрез пазара правото и отговорността да управляваме отговорно и умело ресурси, включително и екипа, който водим, за да създаваме все по-големи ползи за обществото. Чрез продуктите и услугите, но и чрез иновативни подходи за посрещане на предизвикателствата и възможностите пред обществото, в области и теми от съществена важност, които все още не са разпознати, адресирани или решени. Анализираме, създаваме иновативно решение, инвестирайки за своя сметка, превръщаме го в добра практика, даваме му устойчивост. И за да се превърне тази доказала се добра практика в полза за цялото общество, е нужно тя да бъде разпозната от него и от тези, на които то е делегирало отговорността да управляват даден процес/сфера и те да насочат обществен ресурс (акумулиран от нашите данъци) за реализация в национален мащаб. За това са необходими и медиите.“ 

Председателят на БГМД на ООН посочи и други виждания за ролята на медиите: 

„Приносът на медиите е важен за да запазим децата ни в България, като им дадем примери за възможности за достойна реализация, да ги насърчим към предприемачество, да инспирираме и другите фирми от даден бранш, а техните служители да изискват и очакват, да докажем, че отговорният бизнес е сила за добро. Това е въпрос на ценности на медиите, а за обществените – смисъл на съществуването им.“

Making Global Goals Local Business България е международен форум, който цели да представи човешките измерения на Целите за устойчиво развитие и ролята на бизнеса като двигател за тяхното постигане. Форумът е част от събития, организирани от локалните мрежи и Глобалния договор на ООН. 
Организационни партньори са БДВО, БСК, БФБЛ, Българо-белгийски бизнес клуб, ГБИТК, СМT, Българо-белгийски бизнес клуб, София Тех Парк.

Събитието се осъществява с партньорството на Асарел-Медет, Байер България, Евроинс, Овергаз, ТехноЛогика, ТЕЦ КонтурГлобал Марица Изток 3 

и с медийното партньорство на BGlobal, investor.bg, enterprise.bg, в-к Сега.

 

Дискусиите, предвидени за втория ден на форума, както и тържественото отбелязване на 10-та годишнина от създаването на Българската мрежа, бяха отложени до ново отпускане на противоепидемичните мерки, обявени в първия ден на събитието.

DSC_7655 (1) DSC_7862

Details

От Ню Йорк до София – форум на Глобалния договор на ООН и Българската мрежа, посветен на отговорния бизнес, 13 и 14 октомври 2021

GlobalGoals_blue

Събитието MAKING GLOBAL GOALS LOCAL BUSINESS ще срещне представители на отговорния бизнес у нас със световни експерти по корпоративна устойчивост. Срещите ще се проведат на 13 и 14 октомври 2021 г. в хибриден формат и са посветени на ролята на компаниите в постигането на Целите за устойчиво развитие на ООН

На 13 и 14 октомври 2021 г. столицата ни ще се превърне в средище на отговорния бизнес в рамките на форума MAKING GLOBAL GOALS LOCAL BUSINESS. Българската мрежа на Глобалния договор (БМГД на ООН) и нейните компании членове ще се срещнат с представители на световната инициатива в Ню Йорк, за да покажат силата на бизнеса да създава “добро” в национален и международен мащаб. 

Прочетете повече

 

Details

Бизнесът и местната власт обединиха усилия в акция за безопасност в Девня

Пешеходни пътеки Девня 4През 2019 г. по идея на отдел „Здраве и безопасност при работа“ в Солвей Соди, служители на компанията поставиха началото на инициативата „Безопасно пристигни за първия учебен ден“, като боядисаха десетте пешеходни пътеки в районите около три училища и две детски градини на територията на град Девня, за безопасното придвижване на учениците и децата от детските градини преди началото на учебната година.

Прочетете повече

Details

Устойчивото потребление на храни и Целите за устойчиво развитие 2030

1По данни на Програмата на ООН за околната среда на фона на 690 милиона души по света, страдащи от глад, 17% от цялата храна, консумирана от потребителите, се изхвърля. За производството й са били използвани природни ресурси и са изхвърлени парникови газове. Понастоящем хранителните системи не са адаптирани към нашите цели. Те не посрещат нуждата от храна и хранителна безопасност на нарастващото население, за което околната среда и здравето ни плащат висока цена. Така се оказваме изправени пред задължението да извършим цялостна трансформация в начина, по който произвеждаме храна. Чрез намаляване на хранителните отпадъци могат да бъдат спестени пари, да се ограничат въглеродните емисии и да се съхранят ресурсите за идните поколения. 

Прочетете повече

Details

Стартира записването за „Гордея с труда на моите родители“ и „Базар на професиите 2021“ на Българската мрежа на глобалния договор на ООН

gordeiase3Поредицата от събития за младежко кариерно ориентиране на Българската мрежа на глобалния договор на ООН – „Гордея с труда на моите родители“ и „Базар на професиите“ – ще се проведе през ноември. Деветото издание на проекта „Гордея се с труда на моите родители” е планирано за 1 ноември, Деня на народните будители. В края на месеца, на 26 и 27 ноември, седмият Базар на професиите ще затвърди позицията си на най-голямото публично изложение за представяне пред ученици на професии от компании и професионалисти. Хибридният формат на събитието, комбиниращ възможност за виртуални разходки, стрийминг и присъствие на живо, отново ще даде възможност на деца и младежи да се запознаят с широка палитра от професии и перспективи за реализация. 

Прочетете повече

Details